Individuele leden
In totaal zijn er 2500 individuele willekeurige leden
geselecteerd en benaderd middels een enquête. In totaal hebben 444 leden
gereageerd. Statistisch gezien is dit aantal ruim voldoende om de resultaten
betrouwbaar te kunnen noemen.
Eén van de belangrijkste conclusies is meteen dat het beeld
van BNL bij de leden niet volledig is. Men weet eigenlijk niet goed wat BNL
allemaal doet voor de badmintonsport en de eigen vereniging. Hieronder zien we
een afbeelding van waaraan men denk bij BNL.
Op het individuele vlak kan BNL wel degelijk wat betekenen
voor het individuele lid. Er wordt gedacht aan het informeren over badminton
techniek en materiaal, kortingen regelen voor bondsleden en meer in het
algemeen de sport goed promoten onder het publiek.
Hieronder volgen een aantal interessante quotes die het
algemene tendens goed weergeven.
“De bond moet proberen meer naar buiten toe te treden en zichzelf
kenbaar te maken. Dit zou kunnen door social-media, maar ook duidelijk naar de
leden te communiceren, zodat deze weten wat de bond doet, regelt en
organiseert. Voor een clublid is dit niet duidelijk, omdat de club nu alles
ontvangt en regelt.”
“zorg dat het aantrekkelijk blijft zowel voor individuen als voor
verenigingen om zich bij de bond aan te sluiten of aangesloten te blijven”
“Ik wil me graag ook echt lid voelen van een bond. Voor mij voldoende
als er 3 a 4 keer per jaar 1 A4 elektronische nieuwsbrief is waarin ik als lid wordt
aangesproken. Hoeft niet op naam.”
Kort samengevat ligt er een wereld te verbeteren op het
communicatieve vlak, waarbij leden ook daadwerkelijk zien wat BNL allemaal
doet. Dit zou hun waarde perceptie enorm positief beïnvloeden.