Onderzoek individuele leden


Individuele leden
In totaal zijn er 2500 individuele willekeurige leden geselecteerd en benaderd middels een enquête. In totaal hebben 444 leden gereageerd. Statistisch gezien is dit aantal ruim voldoende om de resultaten betrouwbaar te kunnen noemen.

Eén van de belangrijkste conclusies is meteen dat het beeld van BNL bij de leden niet volledig is. Men weet eigenlijk niet goed wat BNL allemaal doet voor de badmintonsport en de eigen vereniging. Hieronder zien we een afbeelding van waaraan men denk bij BNL.

Op het individuele vlak kan BNL wel degelijk wat betekenen voor het individuele lid. Er wordt gedacht aan het informeren over badminton techniek en materiaal, kortingen regelen voor bondsleden en meer in het algemeen de sport goed promoten onder het publiek.

Hieronder volgen een aantal interessante quotes die het algemene tendens goed weergeven.

“De bond moet proberen meer naar buiten toe te treden en zichzelf kenbaar te maken. Dit zou kunnen door social-media, maar ook duidelijk naar de leden te communiceren, zodat deze weten wat de bond doet, regelt en organiseert. Voor een clublid is dit niet duidelijk, omdat de club nu alles ontvangt en regelt.”

“zorg dat het aantrekkelijk blijft zowel voor individuen als voor verenigingen om zich bij de bond aan te sluiten of aangesloten te blijven”

“Ik wil me graag ook echt lid voelen van een bond. Voor mij voldoende als er 3 a 4 keer per jaar 1 A4 elektronische nieuwsbrief is waarin ik als lid wordt aangesproken. Hoeft niet op naam.”

Kort samengevat ligt er een wereld te verbeteren op het communicatieve vlak, waarbij leden ook daadwerkelijk zien wat BNL allemaal doet. Dit zou hun waarde perceptie enorm positief beïnvloeden.